Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 388 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Právní postavení rodičů při osvojení
Vampolová, Gabriela ; Frinta, Ondřej (vedoucí práce) ; Lederer, Vít (oponent)
Právní postavení rodičů při osvojení Abstrakt Cílem této diplomové práce je analýza české právní úpravy postavení rodiče při osvojení. Podstatou osvojení je podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, především statusová změna právního postavení rodiče a dítěte, která spočívá v zániku příbuzenských vztahů, včetně povinností a práv k původní rodině osvojence. Následkem osvojení je tak zánik vztahu mezi rodičem a dítětem, který je považován za základní statusový vztah rodinného práva. K zániku příbuzenských vztahů však nedojde v případě osvojení zletilého, které není obdobou osvojení nezletilého. První část práce se v krátkosti věnuje pojmu rodina, zamýšlí se nad její důležitostí a možnou definicí tohoto pojmu. Druhá část se zabývá rodičovstvím v právním slova smyslu, účelem této části je určení toho, koho lze za rodiče v souladu s českou právní úpravou považovat, komu svědčí rodičovské povinnosti a práva a převážně kdo tvoří základní statusový vztah rodič a dítě. V rámci této části je zvlášť probírána právní úprava mateřství a otcovství. U právního institutu otcovství je uvedena jak právní úprava jeho určení, tak i právo otce popřít své otcovství. Třetí část je zaměřena na právní úpravu vzájemných povinností a práv, které jsou obsahem vztahu utvořeným mezi rodičem a dítětem a které jsou postupně...
Rodiče žáků a výtvarná výchova : význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na ZŠ z pohledu rodičů
Šilhavá, Marcela ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce sleduje význam výtvarné výchovy ve vzdělávání žáků na základní škole z pohledu rodičů. Cílem diplomové práce je popsat názory, postoje a představy rodičů o výtvarné výchově na dvou vybraných školách, problematiku komunikace výtvarného pedagoga s rodiči a realizovat vzdělávací projekt zaměřený na kooperaci školy s rodiči. Teoretická část je rozdělena na tři důležité oblasti týkající se tématu práce. První kapitola se podrobně věnuje předmětu výtvarná výchova a jejímu postavení v rámcovém vzdělávacím programu. Charakterizuje její specifika a na základě uskutečněných výzkumů popsaných v odborné literatuře popisuje aktuální problematiku postavení výtvarné výchovy mezi ostatními předměty a názory veřejnosti na tento vyučovací předmět. Také se zabývá časem distanční výuky, kdy procházela výtvarná výchova nelehkým obdobím a byla dosti opomíjena. Další část je věnována problematice současné rodiny a cílem je poukázat na specifika jednotlivých rodin, která se promítají jak do života žáka, tak do vzájemné komunikace se školou. Dobrá komunikace školy s rodiči, která se podílí na utváření příznivého klimatu školy, je třetí kapitolou teoretické části. Praktická část popisuje výsledky výzkumu prováděného na dvou zvolených školách, který probíhal formou dotazníkového šetření a osobních...
Pohled pedagogů a třídního kolektivu na inkluzivní vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním
Sajlerová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním. Zaměřuje se primárně na žáky se spinální svalovou atrofií a Duchennovou svalovou dystrofii. Podtrhuje se zde důležitost multioborové spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Účelem je mapovat specifika a problematické situace při začleňování žáků s NSO do základních škol a analyzovat podmínky začleňování žáků s NSO do třídního kolektivu, limity tohoto začleňování a především případná úskalí. To vše z pohledů pedagogů. Během výzkumu proběhlo dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili pedagogové a asistenti pedagoga, kteří jsou s těmito žáky v přímé práci. Konkrétní oblasti, které byly respondenty vnímány jako problematické, byly okomentovány v následné diskuzi. Jednalo se především o bariérovost školní budovy, učeben, nedostatečnou komunikaci, práci s vlastními emocemi a obtíže či omezení, plynoucí z dalších limitů zdravotního stavu žáků s NSO Vzhledem k tomu, že diplomová práce je zaměřena také na třídní kolektiv, byla zde využita metoda Persona dolls, jež učí děti vystupovat proti diskriminaci, předsudkům a stereotypům. Skrz panenku s osobností je vysvětlováno, že být odlišným není špatně. Tento koncept byl užit ve třídním kolektivu žáků prvního ročníku společně s panenkou, která má...
Možnosti spolurozhodování rodičů v programu Začít spolu
Výborná, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolurozhodování rodičů dítěte na průběhu vzdělávání jejich dětí v programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. V teoretické části je představen fenomén rodičovského spolurozhodování jako jedné z forem spolupráce s rodinou a jako důležitý faktor, posilující efektivitu žákovského vzdělávání. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české i zahraniční literatury. Na teoretickou část navazuje část výzkumná, která je koncipovaná jako kvalitativní výzkum. Představuje rozhovory s vybranými rodiči a učiteli z několika tříd základní školy. Cílem výzkumu je zjistit, jak rodiče a učitelé rozumí jevu spolurozhodování a zaměřuje se na jejich zpětnou vazbu, opírající se o jejich dosavadní zkušenosti. Kromě výhod a přínosů diplomová práce rovněž poukazuje na slabá místa a kritické body spolurozhodování. Součástí praktické části je také rozhovor s učitelkou prvního stupně základní školy, zabývající se programem Začít spolu a spoluprací mezi rodiči a školou prostřednictvím Metodického centra Začít spolu. Rozhovor se opírá o vlastní praxi učitelky a její zkušenosti. Výsledky výzkumu a rozhovorů s rodiči a učiteli poskytují komplexní pohled na problematiku rodičovského spolurozhodování v kontextu programu Začít spolu na prvním stupni základní školy. Tyto...
Edukace jako součást komplexní práce sestry na transplantační jednotce kostní dřeně FN Motol
Angerová, Hana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat edukačním procesem na dětské transplantační jednotce kostní dřeně ve Fakultní nemocnici Motol. Edukační proces zde probíhá ve 4 etapách, kdy na samotném edukačním procesu se podílí jak lékař, psychosociální pracovník, sestra, tak i samotný pacient a jeho rodina. Práce bude zaměřena na specifikace ošetřovatelské péče na tomto oddělení a edukaci v rámci tohoto edukačního procesu, kdy se již sestra sama zapojuje do edukace pacienta a jeho rodiny při příjmu pacienta na transplantační jednotku. Bakalářská práce bude rozdělena na teoretickou část a empirickou část. V teoretické části budou popsány základními pojmy v edukaci a edukačním procesu obecně. Dále zde bude uvedena kapitola témat edukací specifických pro transplantační jednotku kostní dřeně. Závěr teoretické části bude věnován tématu transplantace kostní dřeně. V empirické části budou prezentovány výsledky anonymního dotazníkového šetření, které probíhalo na Klinice dětské hematologie a onkologie ve FN Motol. Cílem bakalářské práce bude zjistit kvalitu a spokojenost se současným stavem edukace na transplantační jednotce kostní dřeně z pohledu doprovodu pacienta, jež je přijat na transplantační jednotku společně se svým dítětem. V závěru bakalářské práce budou zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, které budou...
Média jako možný zdroj ohrožení dítěte předškolního věku očima jejich rodičů.
Brázdová Vančurová, Jana ; Koželuhová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na téma negativních vlivů médií působících na děti předškolního věku. Počáteční část práce se věnuje na vysvětlení pojmu médium, jeho typologii a funkcím. Dále se práce zaměřuje na důležitost mediální a digitální gramotnosti a její zasazení do vzdělávacích programů pro předškolní a základní vzdělávání. Součástí práce je také popsání vývojových specifik dětí předškolního věku a popis negativních vlivů médií. Poslední kapitola teoretické části se věnuje výchovným stylům v rodině a jejich využití pro mediální výchovu. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem rodiče předškolních dětí vnímají sledování médií a zda si uvědomují možné negativní vlivy, které mohou na děti prostřednictvím médií působit. Výzkumné šetření bylo založeno na kvantitativní metodě a pro sběr dat byla využita forma nestandardizovaného dotazníku. Šetření se zúčastnilo 166 respondentů a na základě analýzy dat proběhla interpretace výsledků. Výsledky ukazují, že rodiče předškolních dětí si uvědomují negativní vlivy médií a mají zájem o obsah, který děti v médiích konzumují. Pro regulaci sledování médií využívají pravidla a nastavení rodičovské kontroly. KLÍČOVÁ SLOVA média, vliv médií, dítě předškolního věku, mediální gramotnost, rodiče
Rodičovské úvahy a rozhodování v oblasti odkladu školní docházky
Geberlová, Kateřina ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
1 ABSTRAKT Předkládaná diplomová práce se věnuje tématu odkladu školní docházky z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologickou a analytickou. Teoretická část vymezuje mateřskou školu jako první zařízení, se kterým se dítě a jeho rodiče setkávají. Ukazuje doplňkové aktivity - logopedickou péči, stimulační program, psychologickou a pedagogickou diagnostiku. Definuje pojmy jako školní připravenost, školní zralost a odklad školní docházky. Poslední kapitola rámuje mateřskou školu z pohledu celkového systému školství v ČR. V metodologické části je představen cíl výzkumu, výzkumné otázky. Způsob, jakým budou data interpretována. K jejich získání byl využit polostrukturovaný rozhovor s osmi rodiči, kteří se buď rozhodli pro odklad školní docházky nebo jejich dítě řádně nastoupilo do první třídy. V analytické části jsou pak data interpretována. Data jsou rozdělena na dvě skupiny a následně porovnávána. Cílem této práce bylo postihnout způsob, varianty, směry, kterými rodiče uvažují nad dovednostmi svého dítěte ve vztahu k nástupu do první třídy, jeho připravenosti úspěšně zvládnou přechod do dalšího stupně vzdělávání. Vedle toho cíl tkvěl ve zmapování osob, které se na rozhodování podílely, vč. míry jejich vlivu na finální rozhodnutí. Snahou také bylo porovnat rodiče, kteří...
Vliv profesionálního sportu na rodiče dětí - budoucích sportovců z hlediska jejich očekávání a důvodů výběru sportu na příkladu ledního hokeje
Jančová, Michaela ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Tématem práce je vliv profesionálního sportu na rodiče dětí - budoucích sportovců z hlediska jejich očekávání a důvodů výběru sportu na příkladu ledního hokeje. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit primární důvody výběru sportu pro své děti ze strany rodičů a zjistit jejich očekávání, jakým pohybovým dovednostem a jaké charakterové vlastnosti si jejich děti v oddíle osvojí. Jako výzkumná metoda byl zvolen kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření. Do výzkumu byly zapojeny tři hokejové kluby napříč různou ligovou úrovní. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny, přičemž jedna z nich byla skupina 140 rodičů dětí ve věku 3-15 let a druhou skupinu tvořilo 41 trenérů mládeže. Výsledky ukázaly, že hlavním důvodem výběru sportu pro své dítě je pro rodiče zájem dítěte o daný sport. Dále výsledky při podrobnější analýze ukázaly v kontextu věkové kategorie dětí, že pro rodiče dětí předškolního věku byla jako důvod angažovanosti v hokejovém klubu významnější vidina profesionální sportovní kariéry dítěte než pro rodiče starších dětí. Naopak rodiče dětí staršího školního věku dali větší váhu všestrannému a harmonickému rozvoji než rodiče mladších dětí. Dále bylo zjištěno, že rodiče přikládají velkou váhu výchovnému působení trenéra na své děti a tuto zodpovědnost si všichni trenéři uvědomují. Klíčová...
Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku
Staníková, Kateřina ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Znalosti laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň znalostí laické dětské první pomoci u rodičů dětí batolecího věku u nejčastějších úrazů a vážných stavů. Dílčím cílem bylo zjistit, zda bude rozdíl mezi rodiči, kteří mají pouze jedno dítě a rodiči, kteří mají více dětí. Metody: V mé práci bylo použito anonymní anketní šetření. Anketa obsahovala celkem 27 otázek. První část obsahovala 9 otázek zjišťujících informace o respondentech. Druhá část obsahovala 18 otázek zaměřených na znalost postupů dětské první pomoci. Celkem 62 respondentů bylo složeno z 39 rodičů s jedním dítětem a 23 rodičů s více dětmi. Získaná data byla zpracována do tabulek a grafů a vyhodnocena. Výsledky: Na základě anonymního anketního šetření bylo zjištěno, že úroveň znalostí laické dětské pomoci u rodičů dětí batolecího věku je velmi uspokojivá. Výsledky ukázaly, že znalost postupů dětské pomoci u všech respondentů dosáhla 87,6 %. Rozdílnost mezi skupinou rodičů s jedním dítětem a skupinou rodičů s více dětmi byla minimální. Úspěšnost skupiny rodičů s jedním dítětem dosáhla 86,9 % a skupiny rodičů s více dětmi dosáhla 88,9 %. Klíčová slova: předlékařská první pomoc, život ohrožující stav, úraz, bezpečnost, prevence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 388 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.